Q/A.

Ska aldrig mer ha en frågestund, glömmer alltid bort det. Här är svar från en frågestund(hate that word) som jag hade för några veckor sedan.
 
Varför heter du louiseolivias? Jag skulle ha hetat Olivia när jag föddes men min mamma ändrade sig i sista sekund till Louise. Så i brist på bloggnamn blev det louiseolivias.

 
Berätta fem konstiga saker om dig själv: 1. Jag har extremt svårt för att äta saker som knaprar med folk jag inte känner(tillexempel knäckebröd, kakor, chips osv.). 2. Jag tvättar alltid mina händer i iskallt vatten, även om jag är kall. 3. Jag är omänskligt rädd för grävlingar. 4. Jag äger minst tjugo tygpåsar varav jag bara använder typ en. 5. Jag får ont i huvudet om jag inte lyssnar på musik under en hel dag.
 
Berätta tre normala saker om dig själv: 1. Jag har tre storebröder. 2. Jag är lakto-vegetarian(äter fisk, men inte kött och kyckling m.m.) 3. Jag har en obeskrivlig kärlek till staden Göteborg. 
 
Hur gammal är du? 18 år.

Är du en fest -eller-hemma- människa? Fäääzt.

Har du pojkvän? Nej.

Hur såg du ut som liten? Jag och min äldsta broder Rasmus:


Av alla covers du spelat in, vilket är du mest nöjd med? Du är grymt bra btw! kram! Åh tack snälla du!! We Should Go To France, är jag nog mest nöjd med, tror jag. Kram!
 
Vem är din/dina inspirationskälla/källor? GRYM BLOGG FÖRÖVRIGT!!! Håkan Hellström, människor på stan, tidningar, filmer, allt som lever och rör sig helt enkelt. Tusen tack fina du, kram!
 
Vad tar du dina bilder med för kamera? Iphone-kameran for the win! 

Och vad filmar du dina låtar med? Iphone även där. 

Ska du till peace & love i år? KLART JAG SKA!!

Vem är din förebild och varför? Håkan Hellström, dels för texterna och dels för känslan men mest för att han är han liksom. Min mamma för att hon är så otroligt stark.

Favoritfilm? Into The Wild. Kommer aldrig någonsin ändra mig. SE DEN.

Vad lyssnar du på för musik? Det mesta. Allt från house-techno-dubstep till svensk och engelsk pop-indiepop till rock. Är en allätare inom musik helt enkelt!

Vad använder du för parfym? Clean - warm cotton eller Clean - rain. Godaste.

Har du twitter? Ja "antitwitter-tjejen" har faktiskt skaffat det nu. livsillusioner heter jag där.

Favoritaffär? Har ingen direkt favorit där jag bara handlar kläder, men carlings och weekday är najs bara för att dom jämt har bra musik och chill miljö. (haha normal)

Är du en mössa? HAHA förstod inte frågan. Men ja, jag är kanske en mössa, vem vet!

Favoritlåt? Jag är en sån som aldrig kan svara på denna fråga, säger alltid minst 20 stycken.

Hur lärde du dig spela gitarr? Det minns jag faktiskt inte ens själv. Satt väl inne på mitt rum och mördade gitarren för fem-sex år sedan, men det var det värt.


Hur är du som person? Jag antar att du är en väldigt hälig person vad jag har sett utifrån din blogg. Men hur beskriver du dig själv?
PRAISE THE LORD, THIS IS THE REAL ME YAO!

Har du träffat en annan del av köping-gänget? Svårt att inte göra det i denna pyttelilla stad.

Vilket är ditt favoritband? Mumford & Sons och Urban & Cone och The Kooks (kan inte välja en nä)

Vad äter man som vegetarian? Soja/quorn-produkter, mycket grönsaker, bönor osv. Jag som är lakto-vegetarian äter ju fisk också.

(Paprika,champinjoner,quornbitar,aubergine,avocado)

Ska du söka till X-factor 2013? Eftersom x-factor inte kommer tillbaks i år så blir det lite svårt, men idol ska jag söka till! lätt.

Var i Göteborg bor du? Haha, jag bor inte i götet. Bor i Köping som ligger i Västmanland.

Hur skriver man en låt? Behöver tips då mina alltid blir så fjantiga! Det finns ju olika sätt beroende på person till person. Själv skriver jag bäst mitt i natten eftersom det är då jag tänker som allra mest. Oftast bestämmer jag bara ett ämne jag vill skriva om t.e.x något jag själv upplevt och sedan kretsar jag bara kring det hela tiden. Det är bra att börja med en mening till refrängen, då har man något att gå efter. Men alla är olika och jobbar på olika sätt, men detta sätt funkar för mig. Blir dina texter fjantiga (vilket jag inte tror att de är) så kan du försöka byta ut enkla, traditionella ord till något annat som låter lite mer '"seriöst" eller försöka hitta synonymer till just det ordet. Tänk inte "kärleksblajja" tänk att du ska berätta något, då går det enklare. Lycka till!

Jag inspirerades av dig till att bli vegetarian, men jag har blivit så trött sedan jag började och det har blivit ett problem för mig! Så det jag undrar är om man behöver ta några extra tillskott? Kram! Precis sådär kände jag också när jag började, det kan vara för att det är så pass nytt för din kropp och att den inte vant sig ännu. Men det kan också bero på att du får i dig för dåligt med b-vitaminer, vilket jag hade. Jag äter ett tillskott som heter "trioB". Gå till din doktor och be dem ta ett blodprov för b-värde, har du lågt värde får du recept att hämta ut. Kram!

Vad heter bloggen där man kan läsa om ditt 2012? http://storytotell.blogg Det behövs dock ett lösenord för att kunna läsa, släng iväg ett mejl så skickar jag det. [email protected] 

Vilken linje läser du på gymnasiet? Estet med musikinrikting. 

När släpps ung och dum på spotify? Har fortfarande inget specifikt datum då det har varit så hemskt mycket detta år. Vi får se helt enkelt. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge eller hur man nu brukar säga.

Favorit-motto/citat? Som min header lyder: "If you want something in life, reach out and grab it"

Hur fick du Urban Cones skiva signad? Jag förbokade den innan släppet.

Vad är din absoluta favoritmat? Tacos. (så jävla mainstream är jag...)

Har du färgat ditt hår ljusare? Snyggt är det i alla fall!! Jag har gjort ljusa slingor. Tack fina du.

När är du född? Den tjugofemte augusti nittonhundranittiofyra kom lilla jag till världen.

Var får du dina inspobilder ifrån? tumblr och weheartit.

Varför har inte dina låtar släppts på spotify än? Jag började med låtarna förra hösten i en studio tillsammans med mina sysslingar och några kompisar till dem. Men eftersom min ena syssling gick bort i en trafikolycka bara någon månad efter vi börjat spela in (det var även han som ägde studion) så hade vi ingen motivation till att fortsätta. Sedan dess har det legat på is. 

Favoritsnacks? Sedan jag börjat träna har jag slutat helt med socker så jag kör på hallon, frukt eller smoothie när jag är sugen på något. Finns ju nästan inget godare. Förutom choklad, som jag inte får äta. Åh.
 
Såg dig på talangenfinalen i somras och jag säger bara FYFAN VAD BRA DU ÄR! Blev så imponerad och inspirerad att jag skrivit min första egna låt och skulle hemskt gärna vilja delta i årets Talangen. Vet du möjligen hur man gör och när man kan söka? Åh herregud, tack snälla snälla du. Blir så rörd att jag kan inspirera dig till något sådant! Ansökningarna brukar öppna tidigt i vår tror jag. Har dock glömt bort vad sidan heter, kan försöka luska reda på det och höra av mig till dig sedan! Kramis och tack igen.

Favoritplats? I någon exotiskt land eller i Göteborg. 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

HAHAHAHA! Älskar att du bjuder på dig själv! Du verkar vara en sån go person :) Tack för bra blogg!

2013-01-22 @ 21:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0