Answers from my question time.

Hur gammal är du? Jag är 17 år. Fyller 18 i sommar!!!! Klad hest.

Varför bloggar du? Jag har faktiskt inget vettigare svar än att jag bara känner för det.

Har du någon du kan prata med precis allt om? Det har jag och dom vet själva om vilka dom är.

Har du pojkvän? Nej det har jag ikke.

Föredrar du att festa eller ha en hemmakväll? FESTA. Fast det beror helt på humör i och för sig.

När började du skriva egen musik? Tror det kan ha varit vid 14 års-ålder.

Hur mycket tid lägger du ned på din blogg? Oj. Inte så mycket längre, som ni kanske märkt. Men det beror på att jag har svårt att balansera flera olika saker på en och samma gång.

Din nästa cover? Funderar på en The Kooks - låt. Ooh La, kanske.

Är din hårfärg naturlig eller har du färgat det? Den är 100 procent naturlig! Har aldrig färgat mitt hår och kommer aldrig någonsin göra det heller.

Vad har du för telefon? iPhone 4s

När fyller du år? Den 25 augusti, 18 år dessutom wooop woop!

Favoritplagg i garderoben? Min svarta, stickade jc-kofta. Må låta jävligt tråkigt men basics is the best.

Hur många gitarrer har du? 5-6 st.

När började du med musik? Finns egentligen inget "när" Jag har alltid sjungit, enda sedan jag föddes. Började dock med gitarr när jag var runt 13 och skrev egna låtar vid 14 år. Men annars så har musik alltid varit "det" för mig. Mitt liv.

Din nästa spelning? Kämparnas dag den 21 april, UKM den 21 April, Kulturveckan den 26 April, Köpingsfesten den 27/28 Maj, Talangen i Brunnsparken, Siestafestivalen. m.m.

Favoritlåten? Simon & Garfunkel - Sound Of Silence kommer alltid att betyda det lilla extra för mig. Den är magisk.

Kan du länka din spotifylista? Sure. HÄR har ni lite bra skit!

Har du någon förebild? Min mamma, Christopher McCandless och Håkan Hellström

Kan inte du visa några bilder från ditt rum? Självklart! Kommer i ett senare inlägg. Finns några detaljbilder några inlägg nedåt!
Har du några syskon?
Jajämän! Tre, stora, starka bröder som förövrigt är världsbäst.
Var bor du? I köping. En annan del ni vet!
Vad faller du för hos en kille? Klädstilen, sättet. Men blir kär i insidan såklart.
Varför uppdaterar du så dåligt nuförtiden? Händer på tok för mycket, livet kommer lite emellan och det är svårt att göra någonting åt det.
Senast upptäckta band? The Wombats, asbra!
Vad lyssnar du på exakt just NU? Den HÄR godingen.
Vad gör du exakt just NU? Dricker kaffe och äter nattmacka med världens bästa Jonas till toner av mycket bra musik. Och svarar på det här såklart!
Har du någonsin ångrat några av dina beslut här i livet, hur har du gått vidare? Klart att jag jag ångrat saker jag gjort och beslut jag valt att ta, det tror jag att varenda varelse på denna jord har gjort. Bara att bita ihop, livet blir inte bättre av att gå och älta saker om och om igen. Släpp det!
När släpps dina låtar på spotify?
Tjejen som är dålig på att planera, tjena! Nej, ärligt talat så kan jag inte spika något exakt ännu, kommer på tok för mycket emellan. Dom släpps när dom släpps and I will tell you then.
Nämn tre saker du inte kan vara utan: Kaffe. Musik. Sällskap.
Varför valde du att bli vegetarian? Skulle aldrig kunna döda ett djur så varför låta någon göra det åt mig? Och att jag dessutom ska äta och njuta av det sedan. Mår illa av bara tanken! Det är dessutom mycket mer miljövänligt att vara vegetarian, vilket jag tycker är bra. Nej vet ni vad, att äta ett lik lockar inte mig det minsta. Go Veggie!
Här kommer en random fråga, har du någonsin brytit någon kroppsdel? När jag var 10 år fick jag en brutal spricka i armen och fick bära gips i en månad, det är nog det närmsta. Annars har jag inte brytit något.
Favoritdricka? Vatten.
Vart har du köpt din jeansjacka? På Beyond Retro!
Om du fick välja en stad att bo i resten av ditt liv, vilken skulle det bli? Göteborg, utan tvekan.
Vilka affärer handlar du för det mesta kläder? Weekday och Second hand.
Vart köper du dina Håkan Hellström tygpåsar? Rockhouse.se
Har du instagram? Yes. louiseolivias heter jag, följ om ni vill!
Favoritmaten? Sallad eller wook.
Favoritfilmen? Into The Wild och The Boy In The Striped Pyjamas.
Föredrar du sommar eller vinter? Älskar vintern då man får krypa ned under en varm filt och dricka litermängder med te, men även sommaren och värmen. När det är vinter vill jag ha sommar och när det är sommar vill jag ha vinter.. svårt det där hörrni!
Ska du på festival i sommar? VILL TILL HULTAN!!!!!! Men vet dock inte om det blir av.
Gillar du Eddie Vedder? JAAAAAA. Bäst är han! Särskilt Soicety.
Favoritglassen? Citronglass är gött. Fast Ben & Jerry's slår allt kom jag på!
Favoritsnacks? Morötter med tacodipp i mitt hjärta.
Var får du all inspiration ifrån? Livet. Musik. Tidningar. Människor.
Är du föredetta lollohsmelody? Ajjemen, det stämmer finfint det!
Vad händer? You tell me!
Vad fotar du med? Just nu är det mest min iPhone som kommer till användning. Om inte så fotar jag med en Sony Alpha.
Kan inte du göra en cover på en Oskar Linnros låt? Gjorde en cover på Från och med du för ungefär ett halvvår sedan, here it is: http://www.youtube.com/watch?v=wpWQ5JnGFMc
Vad äter du till frukost? Det är sällan jag hinner äta frukost på vardagar med tanke på att jag alltid snoozar en timme(haha) så det slutar med att jag bara hinner slänga i mig en halv macka och en kopp kaffe, inte bra, inte bra! På helgerna brukar jag äta kesoplättar med fruktsallad eller knäcke med grönsaker och kaffe såklart.
Vilken linje går du? Jag går mitt näst sista år på en estetisk linje i Köping som kort sagt suger!
Har letar ÖVERALLT efter höga levisshorts!!! Vart hittar du dem? På lite olika Second Hands. Har sett har Myrorna och Beyond Retro brukar ha, så kolla där!!
Hur känner du Jonas? That's a long story.
Har du sökt till X Factor? Skulle ha sökt men med min vanliga otur så blev jag sjuk och missade chansen.
Favoritfiket? Espresso House, big time! Deras latte är gudomlig.
Vad lyssnar du på nu? Den HÄR finisen!
Största misstaget du gjort? Vore fel att skriva det här.
Håller någon mer i din familj på med musik? Yaaa man! Två av mina brorsor spelar gitarr, trummor och bas.
Vad betyder allra mest för dig? Min familj, mina vänner och musik.
Vad tycker du om kärlek? Det finaste som finns, men också det svåraste.
På din förra blogg hade du på dig en leopäls på en outfit, vart är den köpt och om den inte finns kvar ibutik skulle du kunna tänka dig att sälja den till en som verkligen behöver den? Det är min mammas gamla som hon använde när hon var i min ålder. Tyvärr!!
Drömresan går till? Afrika!
Vad ska du göra i sommar? Jag har lite spelningar inbokade, ska även hinna med en utomlandsresa med min familj och kryssning med min bästa. Annars är det tomma blad, time will tell!
Vad är typsikt dig? Komma försent..
Favoritblogg? Karin Bylund.
Hur länge har du spelat gitarr och har du tagit lektioner? I ungefär 4-5 år och har inte tagit några lektioner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0